Markarbete på Homer

Igår var jag på Timerå ryttarcenter, så då hade vi markarbet. Vi jobbade med olika övningar med samma princip, "hinder", avbrott i takten, typ en volt eller sakta av din skritt, och sedan ett nytt hinder. Jag fick stor hästen Homer. Homer är en häst med egen motor, han travar gärna på lite för fort än för långsamt. Fast utan att bli över pigg. En typisk Karin häst. Jag gillar honom skarpt. Och igår gick det jättebra! Han var fin och lyssnade super på skänkeln, det var lite svårare att stanna. Han jobbade på bra med ryggen också och på slutet när vi travde av så slappnade han var och gick på snyggt. Riktigt stolt faktiskt.
 
Förövrig så lekar livet och jag lever och är glad. Imorgon är det ridning på Färsta som gäller.
 

Kommentarer
Postat av: Grodan

Karin Kanin och Odan Grodan

2013-10-15 @ 20:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0