En historia


Lycka när datorn kronglar och inlägget inte publiceras -.-'
 
Denna bild  påminner om en san historia jag har hört. Detta har jag hört från en mun från en annan så jag kan ju inte detaljer direkt. Men här kommer den verisonen jag hört.
 

Det var en man, i mina delar av landet, som hade byggt ett stall för sina hästar, ardennrar tror jag att det var. Han hade gjort ett satt som var designat för han favorit ras. En myndighet (vet inte vilken och vågar inte gissa) kom och skulle kolla bygget när det var klart. När de var klara så kom de med beskedet att stallet var 1 cm för lågt och måste byggas om. 1 ynka cm i taket. Mannen var ju inte glad om man ska uttrycka det på det sättet. När myndigheten åkt så rev mannen ut hela stallinredningen och målade stallet vitt. Efter han gjort detta ringde han till myndigheten och sa att han fixat stallet och det var bara att komma och kontrollera. Myndigheten kom och kollade och sa att allt stod helt rätt till nu. Han som inte ändrat en minsta cm, i hela stallet! Mannen bad förstos om skriftligt på vad han gjort och han fick det. Sedan berättade han vad han egentligen gjort, då försvann myndigheten illa kvickt.

 

Detta hände för ett tag sedan men det väcker några tankar, i alla fall för mig, om vad som gäller. För mig så borde det inte spela någon roll med 1 cm eller om stallet är vitt eller inte. Jag vet inte häller om det var samma personer som kom och mätte om eller om den personen som sa att han gjort fel var ett rövhål, det vet jag inte. Men frågan är:

Är ett stall mindre värt för att det inte är vit målat?

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0