Give me sometime


Idag har jag provridit Fyndig. Det gick bra och jag är supernöjd med att jag har fått chansen att rida honom. Vi började med att åka till han stall och rykta honom och så. Han är ganska liten i jämförelse med de hästarna jag har hållt på med på den senaste tiden. När vi hade skjutsat ner honom till ridhuset gick jag och bytte om medan Tova sadlade. Jag testade honom i dressyren och provhoppae honom, det gick bra för han har inte blivit hoppad på två år :P

På slutet så fick Fyndig son Isak in och han skulle träna på att bli inriden. Jag sattpå Fyndig för att jag skulle få se hur han reagerade på situationen. Fyndig fick någon form av lagg, det blev lite för mycket med allt, så han bestämde sig för att försöka gå fram och berätta vem som bestämde för den mystiska "det" som Isak är. Detta ville varken Tova eller  jag, så han böjade ställa sig på bakbenen och dansa runt lite. Men jag fick honom att lugna ner sig efter en stund. Det var nog mamma som bev mest rädd.

Efter det så hjälpte jag Gitta att trava med Iask för första gången, först med grimskaft och sedan utan så jagbara sprang med. Isak fattadde inte förstmen sen klickade det och han fick en superhög fart. Så sött när man såg på ponnyn"Jagha, skulle vi trava!" :3

Det var min dag. Hur har er varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0