Nu så....

Nu så ska man inte åka någon annastans på hela sommaren (i alla fall vad jag vet :P)!!
Bara rida, rida, va med vänner, rida, läsa, sova.......
Min webbcam laka så bilder någon annan dag :(
Nu ska jag skriva om mitt äventyr :P

Dag 1:
Vi anlände kl 14. Då fick vi instalera oss i det mysiga huset vi bodde i. Föräldrarna fick fika och vi såg en mini hund!!! En miniatyr Ronja!! Sååå sööt!! Sen fick föräldrarna åka hem. Vi fick en genom gång hur man ryktade m.m. Bra att friska upp minnet :D. Vi fick mat och sen fick i vi reda på vilka hästar vi skulle få. Jag fick Holly (världens hyper sötatste connemara häst). Vi hade en kort "lära känna lektion". Sedan gick vi och badade. Vi badade i älven. Där räddade jag en hund. Det var en liten cocker spaniel som inte åkade simma mot strömmen. Jag simmade och hämtade den. Sedan gick en grupp babblande barn hem. En halvan gick den långa vägen medan jag och Russin Johanna gick över stenegården. Det var en massa folk och dom stirrade när vi kom och gick blöta med bikini. Pinsamt! Men vi kom först i alla fall om inte det var något på vägen. Mitt på vägen ,i närheten av ryttargården, satt en liten mus. Jag lyffte upp den och satte den i diket. Sen åt vi kvällsfika och gick och la oss JÄTTESENT!!
Dag 2:
Den här dagen skulle vi hoppa. Vi gick upp åt frukost och mockade. Sedan byggde vi hoppbanan. Vi sadlade och tränsade och så red vi. Kommer inte i håg vilken gren men vi hoppade :D :P. Efter så gick vi och badade. Men innan svängde vi in på Järvsöfax museumet (man är ju hästnördar hela bunten :P). Efter så gick vi till badet. Då kom Pernillas dotter Sarah och en kille som heter Joel, men vi kallar honom för spöket. Vi hade ett krig mot honom och vi skulle putta ner honom från bryggan men det gick ine bra :P
Vi red ut på nästa pass. Holly var pigg och ville springa fortfort eller äta. Suck -.-
Vi ville åka till Ica sen men det fick vi inte.  Vi var på stuttsmattan och hade nördbrottning. Det var skoj! Jag och Snutten/ Pervo musse/micke bråkade och vi skulle slåss. Jag van :P Efter så lekte vi rid skola. Elsa började larva sig och då blev jag arg och gick och la mig tidigt.
Dag 3:
Jag blev sen på morgonen. Vi fick en teori i western. Vi fick rida western och fick ett fint märke i reninig. Vi fick även rida Trial. Sen var det lunch. Då latade jag mig längeeee.... :P Efter var det barbacka ridning. Då skulle vi kasta bollar. Jag och micke vann men alla sa att vi fuskade men det gjorde vi inte!!!
Vi skulle leka ridskola igen. Vi plokade fram hinder och gick och fikade. Men sen var det JAG som fick ploka undan allt, medan dom andra mockade. Dom hade stängt in Hugo i en box. Jag släppte ut honom. Efter det gick jag och la mig, som jag ska göra nu :P.

Jag skriver mer i morgon.
Video:


jävla kul:P
//Kakan

Kommentarer
Postat av: Russin Johanna

Hej Kaarriiiinnnn!!! :DDD kommer ihåg dessa dagar så väl, saknar dig :)<3

2011-06-06 @ 02:25:11
URL: http://travcheyerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0