Apan och en ny dam i familjen Edlund/Lindquist

Som de flesta vet så är jag på praktik varje onsdag. Jag har min praktik på Färsta. På morgonen erbjuder de ridning, och jag får rida där genom min utbildning. Jag fick samma ponny som förra gången Aportino aka. Apan. Det gock bra, men han var trögare den här gången. Jag fick även en genomgång om hur man rider med spöt, vilket jag behöver. Vi tränade på att ställa hästarna och ge de lite gymnastik. Jag fick en del beröm, men Tina hade inte sovit så mycket och skrek en del på oss i gruppen... Tina är känd för sånt, hon säger själv att hon är elak. Men jag är nöjd med min insats och nu mera är jag lite små kär i Apan.
Jag har en rolig nyhet att berätta. Som ni vet fick vi ta bort Samba tidigare i året. Mamma vill inte köpa en ny häst på ett tag, eftersom Dolly är gammal och jag inte är hemma. Men Dolly är kvar och det är inget annat fel än åldern på henne. Så i vinter behövde vi en ponny som Dolly kan vara med hemma hos oss och som mamma kan rida. Så vi har fått låna Knistra, från världens bästa Jasmin Wrangfalk! Jag är såå gald över det, för hon är supertrevlig att ha och göra med! Jag vet inte när hon kommer men jag hoppas snart! Åh, så kul det ska bli!
Bild på mig och Knistra! Du är sååååå välkomen!


Nu ska jag sova, efter att ha grinat till Prinssesan och Grodan. Ja, det är den tiden på månaden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0