Fäbod!!!!

Jag har bestämt att jag ska sommarjobba på en fäbod nästa sommar!! :)
Jag ska ta hand om får och hästar och så ska jag bo i ett farfars torp :) Jättemysigt! Mamma, jag och moster var där och kollade/plocka blåbär. Jag blev kär. Mysiga gårdar, fin utsikt, myr, skog, ja allt!
Nackdel: det finns björn :S Inte för jag är rädd för björn utan jag skulle nog bli lite skärrad om jag såg en björn om jag var där. Tänk på fåren och hästarna....
Men i alla fall vi fikade och mamma och moster plockade bär och jag studerade myr och andra grejer. Ronja har nog blivit biten av något (geting, humla eller orm, vet inte vad) så hon gnällde hela vägen hem. Har fått medicin och smärtstillande nu. Det är förmodligen ormbett. Moster ska kanske raka av ALLT mammas hår! Hon sak börja ett nytt liv och då ska hon raka av sig håret (vet inte varför).

Iaf är jag inne på Kpw nu och jag är inne på en skrubb med lite roliga saker som ja tänker lägga ut här:

HITTA...

Hitta 3:an...

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS3SS SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Hitta B:ett....

RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRBR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Hitta 6:an...

9999999999999999999999999999999999999999999999 9999999999999999999999999999999999999999999999 9999996999999999999999999999999999999999999999 9999999999999999999999999999999999999999999999 9999999999999999999999999999999999999999999999

Hitta N:ett...

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMNMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Hitta O:ett...

QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ QQQOQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ

Hitta i:ett...

lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllllllllllllllllllilllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

Hitta v:ett

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuvuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

____________________________________________________

Välj månaden du är född på:                                            
Januari: Jag såg fel på min pappa och kramade
Februari: Jag åt upp
Mars: Jag slog ihjäl
April: Jag sköt
Maj: Jag kysste
Juni: Jag knivskar
Juli: Jag dumpade
Augusti: Jag bytte identitet med
September: Jag mördade
Oktober: Jag våldtog
November: Jag klädde av
December: Jag puttade

Välj datumet som du är född på

1: en gris
2: George Bush
3: min handled
4: en gorilla
5: en bumbybjörn
6: Nalle Puh
7: Fredrik Reinfeldt
8: en giraff
9: ett kylskåp
10: en tvåhövdad snigel
11: ett trevåningshus
12: en smutsig hund
13: en häst
14: Rihanna
15: Göran Person
16: Marie Serneholt
17: en skunk
18: tio tjuvjägare
19: min kompis syskon
20: Orlando Bloom
21: Kalle Anka
22: Johhny Depp
23: en söt liten kattunge
24: en piraya
25: världens sötaste djur
26: alla skåningar
27: Dr Phil
28: Rowan Atkinson
29: en hamster
30: en kanin
31: en massmördares dotter

Välj din längd. Ca ...

120 cm: för att jag aldrig har blivit döpt!
125 cm: för att jag är en häxa!
130 cm: för att jag hade lust!
135 cm: för att jag är lik Babben!
140 cm: för att jag har ont i benet!
145 cm: för att mormor inte skulle skvallra!
150 cm: för att jag vill ha en hamburgare!
155 cm: för att min mamma sa det!
160 cm: för att pappa ska bli nöjd!
165 cm: för att jag verkligen gillar grönt!
170 cm: för att min lärare gav mig läxor!
175 cm: för att jag ville dansa samba!
180 cm: för att jag vill lära mig arabiska!
185 cm: för att jag är en transvestit!
190 cm: för att jag liknar en hög med strumpor

Blev: Jag mördade Johny Depp för jag värkligen gillar grönt!

__________________________________________________________

Kolla vad ditt namn betyder

A=Snäll
B=Dum
C=Självstendig
D=Omtänksam
E=Snygg
F=Ful
G=Mammas favvo barn
H=Hjälpsam
I=Fjortizh
J=Sexig
K=Knäpp
L=Arg
M=Glad
N=Zur
O=Wanna be
P=Anonym
Q=Modell
R=Berömd                                                                                  S=Söt                                                                                                                                                T=Spralig
U=Ledsen
V=Flumig
W=Wärlds känd
X=Elak
Y=Stygg
Z=Envis
Å=Klok
Ä=Ätbar
Ö=Gammal
Mitt namn betyder: Knäpp Snäll Berömd Fjortizh Zur
_____________________________________________

Sanning nr 1. Du kan inte nå alla tänder med tungan.

Sanning nr 2. Alla idioter som läste den första sanningen kommer att prova.

Sanning nr 3. Du upptäcker att Sanning 1 är en lögn.

Sanning nr 4. Du ler nu för att du är en idiot.

Sanning nr 5. Snart kopierar du det här så att alla andra idioter kan läsa det.

Sanning nr 6. Du har fortfarande ett fånigt leende i ditt ansikte.

Varför???

__________________________________________________________

Testen är tagna från Linnea4;s skrubb

Videobomen får vara dagens låt ;)

//Kakan

P.S. Läs gärna om mig (där det står Karin, under bilden). Skrivit nytt ;)  D.S

P.P.S. Bilden är inte från föboden vi var på D.D.S

 



Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej!
Hittade det här inlägget genom Google. Var du nånstans & jobbade på en fäbod? Jag är jättesugen på att försöka hitta nån fäbod i sommar att jobba på!

Svar: Hej!Jag åkte tyvärr inte och sommarjobbade där (saker kom emellan) men det är Diggerköls vallen i Hälsingland (norr om Färila tror jag). Det är inte en fäbod som man kan jobba på, på det sättet jag tror du är ute efter, utan mer att passa får bara. Men annars så finns det en fäbod i Dalarna som en av mammas kompisar håller i gång. Där är det nog mer fart skulle jag tro. Kommer inte ihåg vad det hette, men jag menar det borde gå och hitta. Lycka till iaf!
Karin Dorotera Mikaelsdotter

2013-04-08 @ 20:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0