Ut och träna

Jag ska skriva lite om igår.
 
På måndagar så är vi på Timerå Ridcenter och rider varannan vecka. Jag fick då en stor häst som heter Homer, skimmel, valack, 2006, efter Majeken. Vad då träna till hästskötarexamen. I alla fall så fick jag honom. Han var supertrevlig att rida. Vi fick träna på dressyr, övergångar mellan skritt, trav och galopp. Homer är en supertrevlig häst! Karin häst rakt igenom. Han är lite mer pigg än lat. Jag är supernöjd med början på ridpasset, han jobabde på bra. Men min kondition är inte bra, så jag orkade helt enkelt rida honom igenom hela plasset. Så när han ville öka galoppen för att slippa arbeta så spände jag överarmen och mina knän. Då blev Homer irriterad för jag tar honom för hårt i munen, och börjar öka igen. Då spänner jag mig och så blir det ond cirkel. Så slutet av passet ger jag mig själv godkänt.
 
Det är på grund av det som jag insåg att jag måste bygga upp min kondition. Så jag har börjat springa igen. Jag tänker inte gå in mer på detaljer, eftersom jag inte driver en tränings blogg. Men jag springer en del nu i alla fall.
 
Imorgon kommer ett åsikts inlägg om rasism.... Men ja...
Pysen, en av stallets sötaste ponnyer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0