Skolan

Nu på måndag börjar skolan....
Känns så där....
Längst ner av inlägget finns hiss o diss med plugget (tog random hiss, diss)...
Iaf, skulle man rida i dag med Mollsh, men så blev det inte. Hon skulle åka ner till, vår kära huvudstad, Stockholm och görna någt (hämta grejer skulle jag tro) så jag skippa riddingen i da.

I går red man Samba (även då hade Molly förhinder ). Gjorde lite lättare dressyr med henne (mjukade upp inner sidorna, gick på tygel, tämpoökningar m.m). Sedan red jag hem till gården och hoppade lite :P Små skutt bara, inge med de. Samba är en lite hopp stjärna. Jag har inte hoppat henne någon gång förut (ervöst) så jag visste inte hur hon var. Hon hoppa av nära hindret och så men på slutet så hade jag lärt mig när hon ville hoppa (som sagt jag skulle bara rida lite lätt dressyr och inte hoppa så jag ställde inga krav på henne). Men det var kul. Synnd att det inte blev något ridet av Dolly bara. Har hoppat med henne och hon är också en pärla. När hon var ung, har hon tävlat i 110 cm en gång men  det har gått bäst när hon var ung och hoppde 90 cm. Fortfarande min bebis <3
Har lärt mig att i mänskoår är Dolly 70 ÅR!!!!!
Gammal veteran... Måste säga till mamma sen :P
Fjord häst is bäst!!!

Nog om hästar nu! Idag har mamma, Hannah, jag och Ronja, tittat till Evas får och kvigor. Kvigorna var inte lika roliga som fåren. Fåren fick typ damp om man slutade klappa dom och då började dom gå in i en och naffsa en och typ sparka på en med ena foten. Men hur lätt var det att klappa 8 får när man bara har två händer? Iaf är Ronja skiträdd för tråden. Hon har fått sig en elstöt och är så jävla rädd nu att hon bara gnäller. Stackarn.

Pappa och Hannah har åkt för att hjälpa till med Fält-SM i bågskytte. Det är våran klubb (BSK Edsbyn) som fixar det i år.

Har hittat bilder från när jag och klassen var ner i Farlukoppargruva!! Gha!!! Alla kommer int gå kvar i skolan efter lovet!!! ;( hommer sknar er alla!!! Länk till bilderna (sorry Tilly, men Oda har inte hunnit lärt mig än):
http://picasaweb.google.com/Farila97/FaluGruvaOchFramtidsmuseetIBorlange091210#5413694439596463586
Många bilder av vår proffs fotograf Nettan ;)



  • Nya lärare
  • Molly ska börja i klassen
  • Träffa alla kompsar
  • Bli äldre
  • Bestämma mer

  • Läxor
  • En viss person
  • Ett löfte
  • Mer ansvar
  • Tjat (Från olika mänskor)
  • Ny klassrum (Kommer gå vilse)
Det var allt :)
//Kakan


Kommentarer
Postat av: Odda

Hejsan!

Jag skaaa! Men det är faktidt inte så svårt:)

2010-08-21 @ 12:34:16
URL: http://odansliv.blogg.se/
Postat av: Kakan

Länken funkar inte :P

Jag skriver in en ny här sedan ;)

2010-08-21 @ 16:31:42
URL: http://kakansomager.blogg.se/
Postat av: Kakan

http://picasaweb.google.com/Farila97/FaluGruvaOchFramtidsmuseetIBorlange091210#5413693033632276114



Länk till bilderna ;)

2010-08-21 @ 20:35:33
URL: http://kakansomager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0