Kan sela på och av nu!

Idag har jag varit på travskolan i Bergsåker. Vi fick träna på hur en travsele är uppbyggt och vad det finns för hjälp grejer (eller vad man ska snäga). Typ tungrem och boots. Vi fick bygga ihop ett huvudlag, med check, och selen. Det tog en stund men alla blev godkända. Sen fick vi ut och köra. JAg fick ponnyn Plinglan. Hon var superpigg, i jämförelse med myspuffen Mynta. VI fick träna på att korta och länga tömmarna i farten, omkörning (vilket var superskoj för både mig och pinglan, som var mycket nöjd när vi kom först), säker överlämning av häst och ja, att köra i allmänhet. Jag kan ju säga att jag blev lite stolt när jag fick beröm över att Pinglan gick fint (hehe).
 
 
Så nu är jag hemma i min lilla lägenhet tillsammans med Sten. Vet inte vad jag mer ska uttrycka i skrift. Köpt två ohyggligt tråkiga tröjor idag. Köpt mat... Andats... Ja, det vanliga. Nä, nu ska jag återvända till le youtube! Hörs!
Till alla feminister out there, mina nya favoritlåtar är "Can't believe it" med Flo Rida feat. Pibull och "Talk dirty" med Jason Derulo. Sug på den så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0