Rasism

Enlgt svenska akademns ordlista över det svenska språket betyder rasism följande:
 
Att rasim funnits genom tiderna är inget nytt. Slå ihjäl sex miljoner judar för att det var av fel "ras". Svarta åka på samma buss som de rena vita? Aldrig! Att vi mäniskor är riktiga as är bara ett faktum. Vi är helt dumma i huvudet, om inte de dummaste djuren i världen. Att dömma ut vissa del av vår art för att den inte passar in... Det är som att alla hästar skulle vara emot och hata Engelska fullblod för att de är "fel". Dåligt exempel, men ni fattar vinken.
 
Jag blir ledsen över att vissa anser att andra är värda mindre. Det finns inget rätt och fel i vem som är värd mer eller mindre. En del av mig dör när mina vänner lägger ut bilder som denna på facebook:
Vad har det med något att göra? Jag blir så arg. Vad har kläder med en afrikan att göra? Jag tycker inte om det.
 
Jag vill inte bo i Sverige med svenskar. Jag vill bo i Sverige med människor.
 
Det här är det sista jag tänker skriva om frågan på min blogg. För min talan vidare om ni vill för jag pallar fan inte ta det om och om igen. Ni som inte håller med mig, ge mig tio andleningar varför en person av en viss "ras" är minde värda än mig. Tio andledningar till varför raser finns överhuvudtaget. Snälla gör det. Om du inte har tio, eller bara vill säga att jag är en idiot. Gör det någon annanstans. I ditt huvud till exempel. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0