Från en meter till en och sextioåtta på ett per timmar

Igår var jag som vanligt på Bergsåkers travskola, med skolan. Där fick vi den supertrevliga överraskningen att vi skulle få köra på banjobb! Det skulle bli skitkul! Att köra banjobb betyder att man får köra på stora tävlingsbanan. Annika, våran bästa och gulligaste lärare ever, sa att vi var typ de första någonsin som fick köra där efter bara två gånger bakom häst (skryt skryt skryt). Där ute tränade vi på att volta och att köra ponnytravare. Jag fick Astor och han var taggad som fan. Så taggad att han galopperade. På slutet var han rätt trött också, då är det lättare att galoppera än att trava... Men allt gick bra för att vara en första gång på en bana!
 
Samma dag så följde jag med Elin i min klass och red hennes medryttar häst, friser hingsten Takida. Supersnygg häst säger jag bara! Hade jag inte tittat efter skulle man kunna tro att han var en valack så snäll var han. Att en sex-åring får kratsa hovarna på en hingst är inte vanlig. Vi körde lite voltige, så Takida jobbade igenom sig bra och gick i egen form. Jag skumpade omkring, för fy skjuton vilka steg hästen har! Jag har nog inte suttit på något med sånna steg utan sadel! Det gick jättebra iaf!
Nästan lika fin som Fyndig, men bara nästan..

Imorgon är det Färsta som gäller!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0