Förebilder eller nåt...

Jag som många andra häst intresserade på nätet har läst om hur folk har trakaserat yngre på tävlingsbanorna eller nätet. Jag, som många andra, tycker det är F-E-L. Inga om, inga men. Nu kommer jag släppa min åsikt om en hur en förebild ska var på världen.
 
En förebild är en person som andra ska inspereras av, se upp till, ta kraft från, lära sig erfarenheter ifrån m.m. En förebild är ofta en äldre person som man tycker om, som har erfarenhet. Men det behöver inte vara så. Det finns några där ute, som ska vara förebilder, som bara skiter i det.
 
En avundsjuk sextonåring som trycker ner en stackars tretonåring för att den kan. För att den "vet" bäst. Det är fel. Jag skiter i vem som är en idiot,  varför man ska hata den personen eller allt bullshit som du säger om peroner. Vad tror du det bilr för intryck? Tänk på att det är alltid någon som ser upp till dig. Om det är din små syskon, din kompis, tjejen i fotbollslaget för 05. Alltid. Det är så. Var en bra förebild, keep your shit for your self. Please?
 
 
En bra förebild ska vara en person som visar hur det sk gå till här i världen. Man ska lära de som ser upp till en att bli en bättre människa än man själv blev. Om man är perfekt, vad kan man inte då göra än en till perfekt människa? Visst alla gör misstag, men man kan förhindra dem. Som i teatern "Riktiga män".
"Visa män behöver bara höra om det. Andra måste se det. Och så finns de dem som måste pissa på elstängslet."
Det är så, men om man inte ger alla chansen att bara höra om det, höra dina om dina misstag, hur ska man då skita i at göra det. Alla har gjort misstag, shit happens. Så är det. Man får ändra sig, bara du visar det för de som ser upp till dig. Bara du visar det på ett bra sätt.
 
Jag vet att jag är en förebild. Jag tror jag vet till vilka. Jag försöker vara den bästa förebilden jag kan. Jag vet att jag gör intryck på människor, bra eller dåliga det skiter jag i. alla har deras åsikt. Men jag hoppas att jag inte kommer att trycka ner någon. Aldrig. Hur är det med dig? Ska du vara en bra förebild nu? Inte? Then shut it down, please.
 
 
//Karin
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med till 100%!

2012-09-15 @ 08:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0