Uffe- träning 6/10

Jag red för Ulf Johansson (utbildad A-tränare i fälttävlan). Det gick helt okej idag. Fyndig var glad att få komma ut och var väldigt på tårna, så vi gjorde såna här:
Och någon sån här:
Vi hoppade en svängd stuts och vi tog den i galopp. Fyndig bockade mitt över den sista stutsen och körde ner huvudet så jag hade inte en chans. Pang så låg jag på baken. Har hanska ont i rygg och lår/rumpa. Haha, tur att han blev nog lite fövånad.
"Va skulle vi inte visa upp mig så jag kan få tjejer?".
Dumma pojken.
Annars så arbetade han och jag på bra. Jag visade nog lite dåligt vad vi skulle göra och vart vi skulle, kan vara för att jag var supertrött (måste sova ut innan träningarna).
 
Men många hästar var på tårna i dag, tex min ridlärare Emmas häst fick ett ryck på uppvärmingen (hon red efter mig). Aja, vi får helt klart godkänt på dagens lektion. Fyndig får många + poäng för att han är så lugn för att var ahingst. Ingen skulle kunna gissa det. Har fått förvånade blickar båda gångerna när Uffe har sagt det.
"Jaha, han är ju supersnäll!".
Jepp, det är jag och min grabb det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0