Nu kommer ett lite halvgnällit inlägg

Jag har kommit på mig själv att jag har börjat störa mig på olika saker i min vardag, stora som små. Nu har jag gjort en lista över dem:

Personer som tror att man kan vara hur otrevlig och störig som helst om man är anonym och gömmer sig i ett kommentartors fält (heter det så? Humm..). Det spelar ingen roll om det är Kissie som skriver eller om det är Johanna, 12 år. Man får säga hur man vil om vem man vill. Jaja, jag vet var ni tänker, "är man med i leken får man leken tåla", men det blir ju ingen rolig lek om alla kallar varan dumma saker. Även om man får en miljon kommentarer om att man är bäst på det man gör och en om att man suger, vill man höra det då? Varför kan man inte hålla det för sig själv och inte säger något alls? Varför lägga ner så mycket tid på att läsa eller titta på den personen som är så dålig skriver/gör? Jag lägger inte ner min tid på att sitta och hata jag lägegr ner den på saker jag älskar. Jag blir så irriterad på när man bestämmer sig för att läsa bland kommentarerna och det står en massa skit! Kan ni inte bara hålla det för er själva och sluta bry er? Snälla?

Detta överdrig av tecken i slutet av miningar. Jag mernar, alla dessa fina sms man får där det står "Det fixar jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D" Vad hände där? Limmade du fast fingrarna på knapparna nu? Jag blir så trött. Allt tonåringar och barn gör det (gjammatiken kan man inte jäkna med fjån dem), men när vuxna gör det på tex. sin facebook, då blir jag arg. Jepp, här är man en språknazist på högsta nivå (skämt åsido...)!



Alla dessa kjedje meddelanden på facebook som alla lägger ut i sin logg. Det är inte intressant. Får du sinnes ro om du vet vilka som gråter när du dör? Bara för att du lägger ut lite text i din logg betyder inte att den söta hunden i bilden kommer att bli räddad av Tarzan eller vem du nu tror kommer och räddar den. Det betyder att du leker lite lätt lurad och gör som lite text säger. Tro inte att det fungerar. Vill du förändra världen? Res på dig och gå ut och gör något för miljön, alla fattiga barn, misskötta hundar, feta politiker, istället för att sitta framför en dator och lägg ut en massa onödig text i den logg.



Påtal om den första punkten (se punkt 1.) stör jag mig på de som ska skydda sin idol och misstolkar allt man säger. Tänk på Lotta, 11 år, som just upptäkt Nellie Berntssons (stavar hon sitt namn så? I don't know...) och skriver kommentaren "Fin tröja!". Till svar får hon en lång utläggning får en signatur "NELLIE4_EVER!!!<3333" att det har inte med att göra. Det vill jag vill bara säga att det är lika irriterande och sorligt att se som det jag ska först. Sluta vara överbeskydande och sänk garden. Försätt med din vägg med bilder som du har skrivit ut från Google. Lite skit får din "älskling" ta.

När ens mamma och pappas gamla vänner kommer och berättar hur stor man har blivigt och börjar snacka om gamla minnen och man känner en stark känsla av att säga: "Ursäkta, men vem är du som förpestar min dag?".

Min katt som envisas med att jag ska ge henne all den kärlek hon behöver kl. 01:15 på natten...


Alla varfördå-människor. Om man inte kn vara med den personen nu  för man ska typ träffa sin docktor för att man har svamp mellan tårna ska man bara behöva säga att man inte har tid för man ska till docktorn. Inte följd frågan varför då. En annan sak som denna sortens människor är ytterst duktiga på är att ge blicken som betyder "Varför då?". Suck...

Innan detta spårar ut helt ska jag sluta. Hoppas ni tar detta med en nypa salt och att ni läser så jag slpper dumma kommentarer ;)
Tack för att jag fick skriva av mig.
The only one, Karin.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Var gärna med i månadens bild :D

http://teamdponnys.blogg.se/2012/july/manadens-bild.html

2012-07-04 @ 20:16:20
URL: http://teamdponnys.blogg.se/
Postat av: Ebba

jättefin blogg :)

Kolla jätte gärna in min och säg vad du tycker om den!

http://orksryttarna.blogg.se/ :)

2012-07-05 @ 09:52:16
URL: http://orksryttarna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ibland får man lov att gnälla! Lika bra att få ut de ur systemet! :)

2012-07-05 @ 10:53:40
URL: http://goteborgfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0