Fyndig 29/8

Jag valde att hoppa lite med Fyndig. Eftersom jag inte hade en proffisonell banbyggare så fick jag ett räcke och en oxer. Målet var att få honom lugn och att testa honom hur högt jag vågar hoppa honom på. Jag testade också att rida honom på martingal.
 
När vi red dit blev  det lite skrik till "hästar". Han är ju som han är. Jag fick skritta kanske en kilometer eller någotsånt för att komma till ridbanan. Väl där jobbade jag honom lite på en volt och försökte få till ett par bra galopp fattningar. Det gick inte så bra med dem, får träna dressyr nästa gång.
 
Själva hoppningen gick bra, vi gick frammåt. Blev några pet men det var mitt fel, gav honom inte chans att hoppa ut. Vi hoppade bara 80 cm,för min banbyggare ville inte stanna längre. Vägen hem gick också.
 
Hel nöjd med hoppningen.
 
Vill bara skicka ut all kärlek som finns till Fyndigs ägare. Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0