Så jag blir klar med listan:

Min hästar nu och då:
Vi börjar med Dolly:

Jag fick Dolly när jag var 8, så jag kommer inte ihåg mycket. Mamma köpte henne för att hon skulle ha en bra ponny till sig och mig. Dollys då varnade ägare sa att tjejer i min ålder inte skulle klara av henne och det var därför hon såldes. Mycket riktigt så klarade jag inte av hanne, hon var superstark och jag vågade knappt trava henne. Sedan kom mamma på att hon inte kunde äta havre, så vi slutade ge hennne de och visps så hade vi en super fjording. Dock är hennes kärlek till mat omåtlig. Favoriten är då maskrosor.

Idag är hon en pigg penisoner som lever på livets goda stunder, som krafftfodret. Hon har blivit lite stelare och orkar inte hoppa mer, men det finns andra roliga saker man kan göra.

Samba:

En liten fluffig bly ponny som tittade fram i boxen i Delsbo. Jag var fast. När jag prov red henne så gick hon bra, fast på ett bett som heter duga. När vi fick hem min skatt så var hon totalt otroligt sur på mina skänklar. Gick och sparkade helatiden när jag använde dom. Det visade sig senare att jag hade dom för högt och det tycker hon inte om.

Nu kan jag rida henne som en vanlig häst, på tre-delat bett och med skänklar. Ska starta dressyr i vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0