Midsommar!!

Har varit borta över midsommar. Har varit i Dalarna med mormor, moster, morbror och kusinerna. Det var super skoj! Jag hade på mig en Rättviksdräkt som är HUNDRA år gammal!! Och Hilda en som var änu äldre!! Det gälde att gå försiktigt :D :P

Onödig fakta om min och Hildas dräkter:
"Min" Rätviksdräkt var hundra år gammal och min mormors mor har väft den i Torpens (huset bredvid Bävers där vi bodde). Hon började väva den till sin konfumation (Stavning?), när hon var ca tretton år. "Hildas" dräkt är en Bingsjödräkt (det är skilnad!!). Den väve min mormors mormor. Jag vet inte varför. Det kan ha varit så här men jag komer ihåg det så men, aja.....

Okej, då fortsätter vi. Jag van en leksak på ett lotteri vid bystugan. Ni vet, en grej som skjuter upp ringar i luften skit högt. Jag drog jätehårt i snöret och det låsna. Så min kusin Mikael fixade den. Med hjälp av Daniel. Sen gick den sönder igen (XD). Då fixade Daniel den. Sen tappade jag bort den största och bästa ringen. Den hittade mormor. Hehe, :P

Idag åkte Hilda och jag och mamma och moster och pappa och Ronja till en fäbod. Den första vi var på var det ingen hemma. Den andra var det typ sjuttio kor, två katter, två killingar och kanske fjorton hönor/kyklingar. Killingarna ville följa med oss hem men det fick dom inte. Ronja smet för hon blev rädd för korna. Hon som ägde stället berättade att korna inte tyckte om hundar för dom hade blivit atakerade av varg, en gång. Det började spörengna när vi jagade killingarna så vi blev jättblöta. Det var inge kul.

Nu är man hemma och har lite ont i rumpan efter bilåkandet. Men det var mitt äventyr, de. Ska åka tillbaka på Tisdag och ska stanna tills på Fredag. Åker påridläger på Söndag. Inte hemma mycket nu :P

Dagens låtar:

Jag blr glad av den här låten :D

Den är bra på sitt sätt :)

Jag gillar den skarp med vilken artist som hälst :D
//Kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0