Glad Nartionaldag!!!

Jepp, idag är det Sveriges rikies nartionaldag! Som den histora nörd jag är så ska jag berätta varför:

I dag (farst för ca 500 årsen) så tågade den glada Gustav Vasa in i Stockholm. Han hade vunnit mot det "onda" Danskarna. Och sen kröntes han. The End.

Du gamla, du fria, du fjällhöga Nord, du tysta, du glädjerika sköna! Jag hälsar dig, vänaste land uppå jord, din sol, din himmel, dina ängder gröna, din sol, din himmel, dina ängder gröna.Du tronar på minnen från fornstora dar, då ärat ditt namn flög över jorden. Jag vet, att du är och blir vad du var. Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden! Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden!Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land, dig trohet till döden vill jag svära. Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand, din fana, högt den bragderika bära. din fana, högt den bragderika bära. Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd, för Sverige, den kära fosterjorden. Jag byter Dig ej, mot allt i en värld Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.

 

Idag har man varit och lyssna på pappa när han spelat på hembygdsgården i färila. Jag årkade inte lyssna på prestens babbel om livet unitvärsum och allting (man känner sig för kristen och jag funderar på att gå över till nordiska mytologin istället för kristendomen men,men), så jag gick och fottade blommor och fina hus m.m. Det var roligare. Sen fick jag en god bakelse. Då var jag nöjd. Senare i dag ska vi åka till Kiki och Olle och äta misddag och lyssna på fotbolls babbel (om nuu inte Tim är soccial och vi kan spela tv-spel tillsamans :D). Jag ska gå och rida snat men mamma ska sätta potatis så då hinner jag skriva lite skit och se på "Knappnytt" och göra lite mer grejer. Aja...

Dagens låt: Du gamla du fria

Dagens Youtube klip: Knappnytt - Twilight

//kakan


Kommentarer
Postat av: Odda

Du är helt omöjlig.. ;) Vad skönt att pappa kunde fixa datorn!

2010-06-08 @ 21:51:04
URL: http://odansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0